Než se zeptáš, co může PARdubický kraj udělat pro tebe, zamysli se, co můžeš ty udělat pro něj. I tuhle myšlenku si odnášeli účastníci Semináře regionálního inovačního marketingu, který proběhl v úterý 23. května v budově P-PINK. Seminářem provázeli Tomáš Avrat a Vojtěch Kadlec.
V zasedací místnosti budovy P-PINK bylo plno. Zástupci podpůrných organizací (Pardubický kraj, Czechinvest, Krajská hospodářská komora PK, MAS Holicko a další členové inovační platformy Pardubického kraje), Univerzity Pardubice i místních firem (GLITR, Unico) dorazili na úterní seminář věnovaný rozvoji inovačního ekosystému a podobě prezentace našeho PARdubického kraje.
Vojtěch Kadlec z Přírodovědné fakulty UK v Praze otevřel problematiku inovačního ekosystému. Podotkl, že se jedná o síť firem a organizací, které působí na určitém území a sdílejí technologie a znalosti. V PARdubickém kraji máme vše – veřejnou správu, inovativní firmy i skvělou univerzitu. Jen mezi nimi nějak vázne spolupráce. Našim velkým úkolem tedy je podpořit komunikaci mezi firmami, univerzitou a veřejným sektorem.
Dále se slova ujal Tomáš Avrat, specialista na tvorbu značek, firemní branding a komunikaci inovačních ekosystémů, krajů a měst. Promluvil o place brandingu, tedy značce místa, přesněji dobrém jménu určité lokality. Místa s dobrou reputací mají mnohem větší šanci přilákat partnery pro vytvoření inovačního ekosystému. Jen se sami zamyslete nad tím, jak vnímáte PARdubický kraj vy? Kraj perníku, dostihů, chemických továren? A není to málo? Myslíme, že je stále co zlepšovat.
Stereotypy nezměníme přes noc, ale začít můžeme hned teď! Není to vlastně ani moc náročné.
Chlubte se – v prvé řadě se chlubte, z jak PARádního kraje pochází ten či onen vědec/vynález/projekt. PARdubický kraj toho má mnoho co nabídnout, jen pořád tak nějak sedí v koutě. Tak ho vytáhněte na parket.
Sdílejte, lajkujte, komentujte – příspěvkům na sociálních sítích pomůžete k vyššímu dosahu tím, že jim dáte „like“, přidáte komentář (stačí kraťoučký) nebo celý příspěvek přesdílíte na své stránky. Sledujte PARádní kraj na LinkedIn, FB a srdíčkujte, co se dá!
Označujte – #paradnikraj a @Parádní kraj u svých příspěvků na LinkedIn, FB a IG. Označujte také co nejvíc partnerů. Odměnou vám bude vyšší sledovanost a celkové propojení se všemi zúčastněnými. A o to nám jde.
PAR – PARdubice, PARkur, PARkování… Jak už jste si jistě všimli, tyhle hlásky máme moc rádi, a tak je píšeme kapitálkami. Uděláte nám radost, když si se slovy začnete hrát také. Používáním značky PAR se přihlásíte k myšlence inovativního PARádního kraje.
Aktualitu nám dovolte zakončit optimisticky. Jsme nadšení, že semínka nápadů padla na úrodnou půdu a řada účastníků ještě v den semináře začala používat jednotnou komunikaci, ať už se jednalo o sdílení příspěvků nebo o označování #paradnikraj. Zbývá už „jen“ vytrvat a zařadit tyto návyky do každodenní komunikace.
Níže přikládáme prezentace pro ty, kteří se o tématu chtějí dozvědět víc: