V České Třebové plánují zavést projektové řízení – město chce řídit své projekty efektivněji

V České Třebové cílí zástupci městského úřadu i politické reprezentace na zavedení kvalitního procesu projektového řízení. Od změny si město slibuje větší efektivitu v hospodaření s veřejnými prostředky a vyšší transparentnost řízení projektů jak směrem do úřadu, tak směrem k občanům města. V neposlední řadě si pak zástupci města od změny slibují schopnost najednou řídit větší množství projektových záměrů a tím do města přinést také více externích financí.

V úterý 26. 11. proběhl v prostorách městského úřadu v České Třebové workshop na téma Projektové řízení vedený projektovými odborníky z Pardubického krajeRegionální rozvojové agentury Pardubického kraje. Mezi posluchače pak usedli jak zástupci úředníků, tak politické vedení města.

Na úvod workshopu si vzal slovo Miroslav Janovský, vedoucí Odboru rozvoje Pardubického kraje, který zasvětil přítomné do základů problematiky a vyjmenoval důvody pro zavádění procesu projektového řízení včetně veškerých benefitů, které zavedení procesu přináší. Zároveň však zdůraznil, že aplikace kvalitního procesu projektového řízení bude stát zástupce města vynaloženou práci a finance, avšak následně jim zavedený proces umožní projekty nejen kvalitně řídit, ale také plánovat, vyhodnocovat a vhodněji využívat alokované finanční prostředky. Jinými slovy: zavedení kvalitního procesu projektového řízení se jistě tzv. „zaplatí“. Miroslav Janovský apeloval na nutnost souznění politické reprezentace a úřadu. Následně pohovořil o svých zkušenostech se zaváděním projektového řízení na Statutárním městě Pardubice a v rámci svého působení na Pardubickém kraji.

Dále převzali slovo zástupci Regionální rozvojové agentury Pardubického kraje (RRA PK), konkrétně ředitelka agentury Klára Štefančová a seniorní projektový manažer, zástupce ředitelky, Václav Čapek. Oba hovořili o jednotlivých fázích projektových záměrů a na fiktivně vytvořené zakázce ukázali některé dostupné software aplikace pro řízení projektů včetně jednotlivých funkcionalit, jako je například hlídání kapacit jednotlivých projektových pracovníků a přidělování rolí v projektu, management finančního cash – flow projektu nebo tzv. nástěnku jednotlivých projektů. Prezentace se dotkla také práce s indikátory projektů, prokazování naplnění cílů projektů a v neposlední řadě také aktivní práce a komunikace s řídícími orgány přidělovaných dotačních prostředků.

Druhá polovina workshopu se nesla vyloženě v pracovní rovině, kdy byli účastníci rozděleni do skupin, byli jim přiděleny jednotlivé role a měli za úkol v rámci skupiny společně připravit zadání řízení konkrétních projektů, které se mohou stát nosnými projekty města Česká Třebová. Po přibližně hodině a půl příprav jednotlivé pracovní skupiny svou práci prezentovali před ostatními účastníky i lektory a předali si vzájemně zpětnou vazbu a náměty ke zlepšení.

Závěr workshopu okomentoval také starosta města Česká Třebová, Zdeněk Řehák: „Jsme si vědomi, že vždy je co zlepšovat. Proto workshop od projektových manažerů z Pardubického kraje a RRA PK vítáme. Zároveň cítíme, že aplikace projektového řízení na městě je dnes v podstatě nutnost a umožní nám zvládat více projektů zároveň s vyšší transparentností na všechny strany. Budeme tak schopni nejen lépe řídit vlastní městské finance, ale například i personální kapacity městského úřadu. Nyní je to již na nás, abychom těmi dveřmi tak říkajíc prošli sami. Ale o samotné cestě máme jasnou představu.“

27. 11. 2024